Voda je glavni “onesnaževalec” goriva tako za dizelske kot za bencinske motorje. Eden od glavnih virov njenega pojavljanja v rezervoarjih je vlažen zrak, ki prodira v rezervoar skozi odprtine kot so oddušniki, netesni zamaški, odprti ventili itd. V rezervoarju lahko zaradi temperaturnih sprememb vlažen zrak kondenzira in tako nastane voda, ki se začne kopičiti na dnu rezervoarja za gorivo, saj od tam ne more več izhlapeti.
Voda lahko prodre v rezervoar goriva tudi netesne zamaške oziroma med ventilacijo zraka pri postopku točenja goriva. Pri izvenkrmnem motorju pa morate biti pazljivi, da po njegovi uporabi zaprete ventil za odzračevanje rezervoarja oziroma oddušnik.
Čeprav so danes kontrole kakovosti goriva pri njegovih dobaviteljih pogoste, se še vedno lahko zgodi, da v rezervoar natočimo gorivo nezadostne kakovosti. Pri ladjah zato gorivo vzorčijo in vzorce skrbno hranijo. Tako ima ladjar vedno pri roki fizični dokaz o kakovosti goriva in možnost pritožbe ter izterjave posledično utrpele škode, ki nastane zaradi dobave goriva nezadostne kakovosti.
Težave z motorjem zaradi goriva
Ko se pojavijo težave z motorjem in obstaja sum, da imate kontaminirano gorivo, je treba najprej preveriti filter goriva.
Manjši izvenkrmni motorji imajo zunanje rezervoarje povezane z motorjem z gumijasto cevjo na kateri je vgrajen zunanji filter za gorivo.
Za motorje večjih moči, ki imajo posledično večjo porabo, se uporablja v plovilo vgrajene rezervoarje večjih kapacitet. V tem primeru je filter za gorivo nameščen na motorju.
Za motorje večjih moči pa je velikokrat med rezervoarjem in motorjem nameščen poseben sistem za filtracijo goriva, katerega funkcija je tudi separacija vode in goriva (npr. Racor).
Občasno je treba rezervoarje pregledati tudi vizualno (prisotnost rje, usedlin ipd.).
Prisotnost vode in drugih delcev nečistoče v gorivu lahko nakazujejo na resnejše težave z rezervoarjem. Njihov vir so lahko poškodbe rezervoarja. Te pa so lahko tudi posledica delovanja mikrobov v gorivu, katerih stranski produkt njihovega delovanja je lahko blato ali žveplena kislina, ki povzroča korozijo rezervoarjev, črpalk goriva, šob itd. (vseh elementov od rezervoarja do valja v motorju, kjer gorivo izgoreva).
Če se želimo uspešno rešiti morebitnih ponavljajočih se težave z gorivom, moramo izprazniti in očistiti rezervoar ter natočiti sveže gorivo ali najeti specializirano podjetje, ki strokovno in s pomočjo zunanjih naprav sfiltrira gorivo v rezervoarju.
Posledice težav z motorjem
Nedelovanje motorja lahko v skrajnem primeru privede do hudih posledic. Vse pa se začne z izpadom energije na plovilu in posledično odnašanje plovila.
V primeru močnega vetra ali toka, ko plovilo hitro odnaša, je treba torej čimprej poklicati na pomoč, da se izognete kasnejšemu nasedanju, trčenju ipd.
Vzdrževanje rezervoarja
Proti koncu navtične sezone pred zimovanjem plovila je smiselno:
- v poln rezervoar goriva dodati stabilizator goriva, ki poskrbi, da gorivo ohrani trenutno kakovost do naslednje navtične sezone (po dodajanju stabilizatorja je treba še nekaj časa uporabljati motor, da gorivo steče skozi celotni sistem dovoda goriva),
- pregledati filter za gorivo in ga po potrebi zamenjati (če je filter močno umazan, je treba natančno vizuelno pregledati tudi rezervoar za gorivo) in
- napolniti rezervoar za gorivo do njegove polne kapacitete ter s tem preprečiti prisotnost zraka v rezervoarju, ki lahko kondenzira.
Vodenje nabave goriva, porabe goriva, skrb za kakovost goriva, vzdrževanje motorja, filtrov in separatorjev je zelo pomembno. Zato je vse to smiselno sistematično voditi v dnevniku vzdrževanja plovila oziroma v navtičnem dnevniku.