Vsako jadro moramo nastavljati ločeno. Običajno najprej poskrbimo, da sta obe jadri vsaj približno v pravem položaju, da ne opletata. Potem pa se najprej ukvarjamo s prednjim, nato pa še z glavnim jadrom.
Nastavljanje prednjega jadra
Na morju pogosto opažamo napačno nastavljene drsnike škot prednjega jadra (vpetje škote na palubi), medtem ko so škote prednjega jadra večinoma ustrezno zategnjene. Vendar zategnjenost škote prednjega jadra bistveno vpliva zgolj na približno spodnjo 1/3 prednjega jadra. Nastavitev drsnika škote prednjega jadra pa vpliva na približno zgornji 2/3 prednjega jadra. Slabo nastavljen drsnik škote torej pomeni slab ali skoraj neopazen izkoristek približno polovice površine prednjega jadra.
Nastavljanje glavnega jadra
Na morju pogosto opažamo preveč zategnjena glavna jadra, ki v skrajnem primeru zelo malo ali sploh nič ne pripomorejo k hitrosti jadrnice. Pri preveč zategnjenem glavnem jadru se namreč v zadnji del glavnega jadra na privetrni strani upre veter, ki zato deluje kot zaviralec. Poleg tega na zavetrni strani glavnega jadra zaradi turbulenc ne nastaja podtlak, ki bi jadrnico vlekel v smeri plovbe.
Preveč zategnjeno jadro
Optimalno nastavljeno jadroKupi zgibanko >>

Nastavljanje jader s pomočjo vetrnih trakcev poučujemo na:
- začetnem tečaju jadranja,
- nadaljevalnem tečaju jadranja,
- tečaju jadranja Samostojnost,
- individualnih tečajih jadranja in
- jadralskih doživetjih.


