Jadranje

Obrat v veter (prečenje)

Obrat v veter je varnejši od obrata z vetrom in z njim lahko vedno nadomestimo obrat z vetrom.

Obratom se pri jadranju ne moremo izogniti, saj jadranje ni možno v vse smeri. Zato je pomembno, da jih znamo izvesti dovolj dobro, da so ti dovolj varni.

Obratu v veter začnemo pri jadranju proti vetru.

Pri obratu v veter se ni treba ukvarjati z glavnim jadrom, saj:

  • se zamenja le stran iz katere piha veter, vpadni kot vetra glede na vzdolžno simetralo jadrnice pa ostaja isti in
  • se glavno jadro med obratom samodejno sprosti in plapola v smeri vetra, kar pomeni, da hiter prelet debla kot pri obratu z vetrom ni možen.

Prednje jadro pa je treba med obratom postaviti na drugo stran jadrnice, kar pomeni, da je treba sprostiti eno škoto prednjega jadra in zategniti drugo.

Obrat v veter lahko izvede ena sama oseba, če seveda jadrnico krmari avtopilot. Če želimo zaposliti čimveč oseb, pa naloge razporedimo med tri osebe:

  • krmarja,
  • osebo, ki bo sprostila eno škoto prednjega jadra in
  • osebo, ki bo zategnila drugo škoto prednjega jadra.

Obrat v veter je učinkovit in po izvedenem obratu ni potrebno dodatno zategovanje škote prednjega jadra z vitlom samo, če so krmarjenje in sproščanje ter zategovanje škote prednjega jadra med seboj usklajeni.

Obrat v veter poučujemo na:

Leave a Comment