Obratom se pri jadranju ne moremo izogniti, saj jadranje ni možno v vse smeri. Zato je pomembno, da jih znamo izvesti dovolj dobro, da so ti dovolj varni.
Obratu v veter začnemo pri jadranju proti vetru.
Pri obratu v veter se ni treba ukvarjati z glavnim jadrom, saj:
- se zamenja le stran iz katere piha veter, vpadni kot vetra glede na vzdolžno simetralo jadrnice pa ostaja isti in
- se glavno jadro med obratom samodejno sprosti in plapola v smeri vetra, kar pomeni, da hiter prelet debla kot pri obratu z vetrom ni možen.
Prednje jadro pa je treba med obratom postaviti na drugo stran jadrnice, kar pomeni, da je treba sprostiti eno škoto prednjega jadra in zategniti drugo.
Obrat v veter lahko izvede ena sama oseba, če seveda jadrnico krmari avtopilot. Če želimo zaposliti čimveč oseb, pa naloge razporedimo med tri osebe:
- krmarja,
- osebo, ki bo sprostila eno škoto prednjega jadra in
- osebo, ki bo zategnila drugo škoto prednjega jadra.
Obrat v veter je učinkovit in po izvedenem obratu ni potrebno dodatno zategovanje škote prednjega jadra z vitlom samo, če so krmarjenje in sproščanje ter zategovanje škote prednjega jadra med seboj usklajeni.
Obrat v veter poučujemo na:
