Na kopnem lahko ostanete zaradi povsem običajnih razlogov, npr. obležite v postelji ali pa vam odhod prepreči višja sila. Proti takim dogodkom se je na srečo možno zavarovati in vsaka zavarovalnica vas bo vesela, če boste potrkali na njihova vrata.
Tukaj se bomo osredotočili samo na en razlog, ki ga zavarovalnica ne priznava in zaradi katerega se je že marsikdo odpeljal v marino in tam končal svoj dopust ter izgubil celotno kupnino za najem plovila.
To se vam bo zgodilo, če med dokumenti, ki jih boste predložili najemodajalcu, ne bo ustreznih izpitov! Potrebovali boste namreč ustrezen izpit za upravljanje čolna in izpit za upravljanje z VHF postajo.
Zakaj potrebujem izpit za upravljanje z VHF postajo?
Izpit za VHF postajo mora imeti vsaj ena oseba na plovilu, na katerem je VHF radijska postaja.
Zakaj sploh je na plovilu VHF radijska postaja? Njeno vgradnjo predpisuje zakonodaja države, pod zastavo katere pluje plovilo. Običajno je vgradnja VHF radijske postaje obvezna za plovila, ki se uporabljajo v gospodarske namene, med katere spada tudi oddajanje plovil v najem, razen ko gre za manjša plovila (običajno dolžine pod 7 m).
Zakaj moram imeti izpit tudi v primeru, ko imam VHF postajo vedno izklopljeno? Na plovilih, kjer spada VHF postaja med obvezno opremo, je treba po SOLAS konvenciji imeti med plovbo VHF postajo vklopljeno in je treba poslušati 16. kanal. VHF postaja nam na morju nudi najboljši možni način komunikacije z ostalimi plovili in kopenskimi službami za iskanje in reševanje. Z uporabo VHF postaje zato v prvi vrsti poskrbimo predvsem za svojo varnost.
Izpit za upravljanje z VHF postajo je torej pri najemu čolna ali jadrnice vendarle treba imeti!
Udeležite se našega edinstvenega izobraževalnega programa za pridobitev mednarodno veljavnega izpita za upravljanje z VHF postajo.
Prijavi se >>
Kaj pa bi lahko bilo narobe z mojim izpitom za upravljanje čolna?
Kljub temu, da najamate plovilo do dolžine 24 m, za katero na samem izpitu piše, da ga lahko upravljate brez kakršnihkoli omejitev, vas lahko na Hrvaškem čakajo težave.
V težavah ste v primeru, da najamete plovilo nad 30 BT*!
Katera plovila imajo nad 30 BT? Glede na definicijo bruto tonaže gre za nekoliko večja plovila, vendar 30 BT zlahka dosežemo že pri 17 m dolgi jadrnici s širšim trupom.
Kateri izpit potrebujem za upravljanje plovila nad 30 BT na Hrvaškem? Potrebujete naziv Mornar motorist.
Na Hrvaškem je torej veljavnost slovenskih izpitov za čoln dodatno omejena.
Udeležite se našega edinstvenega izobraževalnega programa za pridobitev mednarodno veljavnega naziva Mornar motorist.
Prijavi se >>