Priveznik (hrv. bitva) je oprema, ki jo imajo vsa plovila v takšni ali drugačni obliki. Ponavadi je izdelan iz kvalitetnega nerjavečega jekla. Pritrjen je na ojačane dele plovila, saj je njegova naloga, da kljubuje vlečnim silam priveznih vrvi, sidrnih vrvi, dvižnic jader ipd., na velikost katerih vplivajo različni zunanji dejavniki (veter, morski tok, valovi ali vlečno plovilo). Najpogostejši so privezniki v obliki grške črke π.
Privezniki so običajno nameščeni na robnici oziroma ob zunanjem robu palube, kjer dostopamo do njih preprosto in neposredno s pomočjo privezne vrvi, sidrne vrvi, dvižnice jadra ipd. Na manjših plovilih so privezniki vgrajeni na desni in levi strani premca ter krme, nekatera izmed njih pa imajo na premcu ali krmi vgrajen samo po en priveznik, ki je pozicioniran na vzdolžnici plovila.Večja plovila imajo pogosto dodatna priveznika na sredini obeh bokov.
Vrv se na priveznik veže neposredno. Če so na robnici plovila vgrajene kovinske ojačitve, namenjene stabilizaciji vrvi na privezniku, je treba vrv napeljati skoznje. Tako se vrv ne more poškodovati zaradi prostega premikanja po robnici, poleg tega pa ne more škodovati palubni opremi (npr. ograji).
Vozel za privezovanje na priveznik
Na priveznik lahko privežete prosti konec vrvi.
Na priveznik lahko privežete tudi zanko, ki jo na koncu vrvi naredite s pomočjo mornarskega vozla.
Čeprav ta vozel ni del izpitnega programa za voditelja čolna je zelo pomembno, da se ga naučite, saj se ga uporablja zelo pogosto. Priporočamo, da svoje znanje delite tudi z drugimi člani posadke, ki vam bodo pomagali pri varnem procesu vplutja in priveza. S pravilno izvedbo vozla za privezovanje na priveznik boste lahko na privezu brez skrbi.